Druga edycja wystawy „Czy wiesz, że…”

Wystawa Polska Wódka_1

PLENEROWA WYSTAWA NA WARSZAWSKIEJ PRADZE.
Co łączy Polską Wódkę z premierowym lotem naddźwiękowego samolotu Concorde? Jaki ma związek z historycznym występem zespołu Rolling Stones w Warszawie w 1967 roku? Tego i innych ciekawostek na temat naszego narodowego trunku będzie można dowiedzieć się odwiedzając drugą edycję wystawy „Czy wiesz, że…” przy ul. Ząbkowskiej. Ponownie zagości ona na ogrodzeniu dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek „Koneser”, gdzie trwają właśnie prace nad Muzeum Polskiej Wódki.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 15 lipca do 30 września. W jej skład wejdzie 16 tablic przedstawiających mało znane, często zaskakujące, oblicze Polskiej Wódki.

– Polska Wódka ma już ponad 600 lat tradycji wytwarzania na naszych ziemiach. Poprzez wystawę chcemy pokazać wycinek jej barwnej historii, pełnej anegdot i ciekawostek, o której w pełni opowie powstające właśnie Muzeum Polskiej Wódki. Dla mieszkańców i gości warszawskiej Pragi plenerowa ekspozycja na murach Konesera stanie się zaproszeniem, by odwiedzić to miejsce, gdy otworzy swoje podwoje pod koniec 2017 roku – mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które patronuje powstającemu muzeum.
Wystawa „Czy wiesz, że…” ma charakter edukacyjny. Jej celem jest wytłumaczenie jakie kryteria musi spełniać wódka, aby zgodnie z ustawową definicją mogła nosić miano „Polskiej Wódki” i jakie tradycje wiążą się z jej wytwarzaniem na ziemiach polskich. Ekspozycja doskonale wpisze się w klimat odbywającego się na ulicy Ząbkowskiej plenerowego festiwalu „Otwarta Ząbkowska”. Zamknięta dla ruchu ulica stanie się miejscem artystycznych spotkań rozmaitych dziedzin sztuki: literatury, muzyki, filmu, teatru, sztuk plastycznych i wizualnych oraz kulinariów.

O Muzeum Polskiej Wódki:
Muzeum Polskiej Wódki powstaje z inicjatywy Stowarzyszenia Polska Wódka. Otwarcie zaplanowane jest pod koniec 2017 roku. Na siedzibę wybrano zabytkowy budynek rektyfikacji w dawnej Wytwórni Wódek Koneser na warszawskiej Pradze. Koncepcję architektoniczną stworzył Mirosław Nizio z NIZO DESIGN INTERNATIONAL, zaś logotyp zaprojektował znany grafik, Andrzej Pągowski. Celem pierwszej w Polsce i na świecie instytucji kultury poświęconej Polskiej Wódce jest popularyzacja historii i unikalnego charakteru naszego narodowego trunku. Dzięki wykorzystaniu najnowszych multimedialnych rozwiązań w odnowionych, zabytkowych wnętrzach, udostępniona zostanie ekspozycja prezentująca w atrakcyjnej, nowoczesnej formie ponad 600-letnią tradycję polskiej „aqua vitae”.

Więcej informacji: https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.