Sztuka włoska w Warszawie

J.d_Doria_The Petri DIsh Project-Butterfly Effect (Manifest 1) 90x90cm, 2014, (1of2), Digital print on fine art paper

Już jutro rozpoczyna się wystawa WIA Expo – Warsaw International Art Expo. Będzie można ją oglądać do 7 lipca (wernisaż 25.06 godz. 19.00) w Domu Artysty Plastyka przy ul. Mazowieckiej 11.

WIA Expo- Warsaw International Art Expo to wystawa zorganizowana przez Cento Productions Arte & Comunicazione przy współpracy z Janem Kozaczukiem, pod patronatem Włoskiego Instytutu Kultury w Warszawie. Ma ona na celu ukazanie przekroju nowoczesnej sztuki włoskiej w Warszawie. Wystawa powstanie w celu przedstawienia grupy artystów włoskich, żyjących we Włoszech, jak również za granicą oraz innych związanych ze współczesną sztuką włoską. Wysoki poziom artystyczny, jak i jego międzynarodowy charakter przypominający Targi Sztuki, umożliwi bez problemu, każdemu artyście zaprezentowanie się w swoich pracach (w medium) jak najbardziej reprezentatywne osobiste ścieżki poszukiwania siebie w sztuce. Przedstawione prace będą również dotyczyć wykorzystania różnych mediów w sztuce: począwszy od tradycyjnego malarstwa (z myślą o przyszłości, zarówno w technice i treści)- Federica Pisciotta, do ,,zapisu automatycznego”w malarstwie (oznakowanie nieformalne)- Maria Rita Bertuccelli. Zobaczymy: badania nad obrazowanym znakiem, wychodzącym poza granice twórczości Brunona Biondi; geometrię codziennych przestrzeni Stefano Boschetti; materiały i tkaniny Tani Welz; intuicyjną dominację kodów graficznych Giulio Cesare Matusali; inscenizację z wykorzystaniem starożytnej techniki malarskiej , Claudia Giacchetti; wizjonerską rzeczywistość w grafitowej pracy Massimo Ezio Domenico Costanzo; miasto Giovanni de Michele, które oko musi być w stanie je dostrzec; tematy z brakiem perspektywy Bee Elemiah; prace Box Light Alfonso Iuliano, które łączą się obrazowo i nieformalnie; linię Emanuela Mezzadri, która wyraża ruchy duszy i zewnętrznego świata; opalizujące twarze Francesco Olivieri; uwodzenie Francesco Mangiaracina, które unosi się pomiędzy rzeczywistością cierpienia, samotności i chęci; fotografię Rositi Delfino, oddającą istotę, często ulotnych tematów; związek pomiędzy byciem człowiekiem a naturą Liany Fides Frappa; wahania kobiet twardo stąpających po ziemi Giselli Sorrentino; twarze osób, które dominują w nas, z ich oczami i ich wyglądem Giulio Speranza; bogactwo kontrastów Giovanna La Falce; twarze sączące ból lub pełnię swobodnego oddechu Martina Rigoli; chwile codziennego życia Danieli Bombelli; cyfrowe światy Sary Radaelli; związek pomiędzy tym co rzeczywiste a urojone Roselli Roselli; twarze zakłócone przez piksel, formę i treść Enrico Frusciante; rytm w sztuce cyfrowej Ernesta Galicji; prace Viora ze znakami poddanymi ekstremalnej syntezie, sztukę JD Doria zrealizowaną w kilku etapach (zarówno pod względem technicznym i języka); film Borinquen Gallo, w którym skoncentruje się na tematyce recyklingu i ponownego wykorzystania; telewizję, jako medium i jej zawartość w pracach Patrizi Bonardi; naszą tożsamość w wideo Francesci Lolli; w portrecie wideo Deborah Vrizzi trudność nierozwiązanych relacji rodzinnych. Jeden z najbardziej reprezentatywnych polskich artystów swojego pokolenia (ur.1953) Krzysztof M. Bednarski zainauguruje otwarcie wystawy Wia Expo projekcją wideo. Krzysztof M. Bednarski mieszka i pracuje we Włoszech od końca lat 80-tych, jednak mimo znacznej odległości jest w stałym kontakcie z polskim środowiskiem artystycznym (wystawy w polskich galeriach sztuki, wykładowca ASP).Oprócz wielu wystaw, w których brał udział od 1978 roku, współpracował również z Teatrem Laboratorium Jerzego Grotowskiego, jako autor wszystkich plakatów projektów parateatralnych tego okresu.Natomiast Marco Angelini, po udziale w 2011 roku w 54. Biennale w Wenecji, którego wystawę sztuki nowoczesnej można było zobaczyć w tym samym roku w Instytucie Kultury Włoskiej w Warszawie, powraca do Stolicy z nowymi obiektami sztuki nowoczesnej dzięki WIA Expo. Prace Marco Angeliniego mogliśmy również podziwiać podczas indywidualnej wystawy w 2013 r., której kuratorem był prof. Ryszard Ługowski, w galerii XX1 w Warszawie.

 

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.